Program Marketing Manager

Azienda: Adecco Italia Spa
Data annuncio: 20/05/2021
Sede di lavoro: Milano
We are currently recruiting for the Italian unit of a prestigious global Company, leader in the IT industry (web search engine, mail provider, web services, hardware products ecc.) based in Milan, a:
Product Marketing Manager
The PMM is responsible for leveraging customer needs, competitive knowledge and product expertise to drive the relevant business and marketing planning. He/she understands, orchestrates and influences to-customer and thru-partner marketing campaigns, marketing activities and delivers product, solutions and customer campaign feedback to the business
The PMM must develop strong partnerships across marketing, partner, services and sales to lead and execute priorities. Need to create impactful marketing strategy and execution plan possible by customer segment, minimizing ad-hoc and unintegrated customer and partner outreach

Responsibilities
Product Marketing Strategy:
•Land differentiated value proposition by creating compelling, localized product Bill of Materials (To-Customer and To/thru-Partner) that highlight innovation and integrate with all subsidiary marketing activities
•Maintain product knowledge and evangelize the product internally and externally to partners through scale partner and customer events

Strategy & Execution
•Orchestrate sales motions on MW & CyberSec to drive business and growth in all segments
•Ensure quality execution of direct and thru-partner demand generation programs to generate customer demand and lead
•Business Management (30%)
•Develop local business management strategy - partner with segment to identify market opportunity/risk along with customer targeting and build appropriate Go-To-Market/COE
•Share timely updates/feedback on business progress, key drivers

Qualifications
•Bachelor’s Degree (B.S/B.A)
•3-5 years related experience
•Evangelist and subject matter expert for product
•Deep customer focus and understanding of the local market dynamics
•Solid understanding of the partner channels and engines
•Inclusive and collaborative – driving teamwork and cross-team alignment
•Strong influence and executive presence including communication and presentation skills
•Strong analytical skills
•Experienced in core marketing communications functions

We offer fixed term contract (end of June) with possible extension

Categoria Professionale: Marketing / Comunicazione / Media / Giornalismo

Settore: COMMERCIO ALL'INGROSSO

Città: Milano (Milano)

Conoscenze linguistiche:
    Inglese
  • Parlato: Ottimo
  • Scritto: Ottimo
  • Comprensione: Ottimo

Competenze richieste:
  • Segreteria - Gestione archivio
  • Segreteria - Gestione telefonate
  • Segreteria - Gestione appuntamenti
  • Segreteria - Redazione documenti
  • Segreteria - Gestione agenda
  • Segreteria - Organizzazione viaggi
  • Segreteria - Organizzazione riunioni
  • Vendita - Tecniche di merchandising
  • Vendita - Vendita di prodotti / servizi
  • Vendita - Tecniche di negoziazione
  • Vendita - Gestione grandi clienti
  • Vendita - Pianificazione attività commerciale
  • Vendita - Acquisizione nuovi clienti
  • Vendita - Gestione punto vendita
  • Word Processor - Elaborazione testi - Word
  • Fogli di calcolo / elettronici - Excel
  • Grafici e Presentazioni - MS Powerpoint
  • Browser per Internet - Microsoft Explorer
  • Progettazione / Disegno tecnico - Microsoft Office
  • Linguaggi di programmazione / Ambienti di sviluppo - Html
  • Database - SQL
  • Progettazione multimediale - Adobe Illustrator
  • Progettazione multimediale - Adobe Photoshop
  • Progettazione multimediale - Photoshop
  • Vendita - Assistenza al cliente
  • Vendita - Gestione rete vendita
  • Vendita - Definizione obiettivi di vendita
  • Vendita - Preparazione preventivi
  • Vendita - Compilazione documenti commerciali
  • Vendita - Tecniche di vendita
  • Vendita - Analisi offerte commerciali
  • Risorse Umane - Tecniche di selezione del personale
  • Risorse Umane - Metodologie analisi della performance
  • Chimica - Analisi quantitative
  • Chimica - Analisi qualitative
  • Marketing/Comunicazione - Analisi canali distributivi
  • Marketing/Comunicazione - Definizione strategie promozionali
  • Gestione Progetti - MS Project
  • Vendita - Analisi stato avanzamento lavori del progetto
  • Risorse Umane - Analisi fabbisogni formativi
  • Risorse Umane - Selezione del personale
  • Risorse Umane - Tecniche di selezione
  • Segreteria - Organizzazione meeting
  • Contact Center - Analisi dei competitor
  • Browser per Internet - Mozilla Firefox
  • Browser per Internet - Safari

Disponibilità oraria:
  • Full Time
Candidati per questo lavoro
Partner: